Strategy/Advertising/Content/

HSL/

HSL: #ympäriämpäri Matkakortin kokeilutarjous

In public transportation, every new rider brings more ticket sales, which in turn helps to improve the service. In fall 2016, HSL offered a travel card trial for new users. And since the Finns have a thing for buckets, we decided to give out a free travelcard-themed bucket for everyone with a travelcard – and a free travelcard to those still without one. 3 TV crews, 2 radio stations and numerous newspapers showed up to marvel the long lines. The campaign increased revenue with 1 million during the next year. 57% of trialists were converted to users of public transportation.

Joukkoliikenteessä jokainen uusi käyttäjä tuo lisää lipputuloja ja parantaa siten kaikkien palvelua. Syksyllä 2016 tarjosimme matkakorttia kokeiltavaksi. Ja kun tutkitaan, mikä suomalaiset saa liikkeelle, vastauksen voi arvata: ämpärit. Siispä lupasimme ilmaisia ämpäreitä kaikille, joilla on matkakortti – ja ilmaisia matkakortteja kaikille, joilla vielä ei. Jonoja hämmästeli 3 uutislähetystä, 2 radiokanavaa, lehdistöä ja runsaasti ohikulkijoita. Kampanja tuotti vuoden aikana lisämyyntiä lähes miljoonan edestä. Kokeilijoista 57% oli myös jäänyt joukkoliikenteen käyttäjiksi.