Koska auton ulkomuotoa ei voinut paljastaa ennen maailman ensi-iltaa tarvittiin muita keinoja. Kampanjan kärjeksi valittiin vaaleanpunainen flamingo, joka istui škodan kansainväliseen konseptiin ja loi maksimaalisen kontrastin Suomen ankeaan ja harmaaseen syksyyn.
Kampanja aloitettiin kylvämällä vaaleanpunaisia flamingoja ympäri pääkaupunkiseutua. Flamingoja ilmestyi suosituille lintubongauspaikoille, golf-kentille, keskustan puistoihin, valtaväylien pientareille sekä iltapäivälehtien toimitusten lähettyville.
Samaan aikaan pääkaupunkiseudun lyhtypylväisiin ja muuntajiin ilmestyi “kadonnut-julisteita”, joissa kyseltiin kadonneen flamingon perään. Revittävissä lapuissa oli QR-koodit, jotka johtivat Elroqin tuotesivuille.
Ensimmäisen viikon jälkeen uusi Elroq paljastettiin suurelle yleisölle.