358, Sweet Sixteen!

358, Sweet Sixteen!

Published
March 3, 2025
Words

Jokaisen yrityksen toimintaympäristö on muuttunut radikaalisti viimeisen 16 vuoden aikana. Tänään olemme pisteessä, jossa pysyvä olotila on turbulenssi, ja kisa käydään siinä kuinka hyvän, syvän ja merkityksellisen suhteen yritykset onnistuvat luomaan meihin, eli ihmisiin.

Ihmiskeskeisyydestä on puhuttu pitkään, mutta monen brändin yhteys meihin on silti etäinen. Jos brändi x, y tai z katoaisi, moni ei olisi moksiskaan. Maailmassa, jossa uskollisuus on matalaa ja moni tuntee sitoutumiskammoa, ihmislähtöisyys on avain merkitykselliseen suhteeseen.

358 on aina lähestynyt asiakkaiden brändejä yhtenäisen kokemuksen kautta, jonka keskellä on ihminen. Luovuuden tehtävä on tehdä kokemuksesta erottuva, omanlainen ja vetovoimainen.

AI, automaatio ja markkinointiteknologia ovat parhaimmillaan hyviä työkaluja, mutta eivät vielä vähään aikaan pelasta brändejä ihmissuhdekriisiltä. Jos teknologian antaa viedä, suhteesta tulee pinnallinen, ontto ja monotoninen. Tunne ja elämä jäävät uupumaan. Ei tunnu missään.

Luovuus, ihmistuntemus ja herkät tuntosarvet ovat vielä pitkään asia, joihin kannattaa satsata. Jos brändi ja sen luoma kokemus on rikki, tarvitaan työtapoja, joissa jokainen kosketuspiste suunnitellaan ihmisen ehdoilla ja näkökulmasta.

Kun 358 perustettiin 16 vuotta sitten, halusimme ratkaista kuinka saada ihmiset ja brändit pitämään toisistaan. Tänään sama kysymys on relevantimpi kuin koskaan. Uskomme ratkaisun olevan edelleen luova moniosaajien tiimi, joka katsoo brändiä loppuasiakkaan näkökulmasta läpi kanavien ja kosketuspisteiden.

Epävarmoina aikoina muutama asia on varmaa. Lumi sulaa ja merkityksellisten kohtaamisten arvo kasvaa. 358:ssa vuosi on lähtenyt ennätyksellisen hyvin käyntiin, joka innostaa ja inspiroi. Eteenpäin. Kippis.

more of our thoughts

Innovoimalla kiilaat tiesi kilpailun kärkikastiin
Apr 24, 2025

Innovoimalla kiilaat tiesi kilpailun kärkikastiin

Yrityksille on elintärkeää vastata ihmisten vauhdikkaasti muuttuviin tarpeisiin. Innovaatiot luovat kestävää kasvua ja resilienssiä jatkuvasti kiihtyvässä kilpailussa. Ne eivät kuitenkaan synny sattumalta, vaan oivallukset parhaiden innovaatioiden pohjalla vaativat erityisen syvää ymmärrykseen kohderyhmän maailmasta ja luovaa tulevaisuusajattelua. Pelkkään arvailuun perustuva uudistaminen hukkaa resursseja ja ajaa pahimmillaan koko yrityksen oikopäätä karille.

Read more
Kasvu ei ole sattumaa – mutta se voi olla suunniteltu yllätys!
Apr 10, 2025

Kasvu ei ole sattumaa – mutta se voi olla suunniteltu yllätys!

Kehittämisen ja uudistamisen tulisi aina perustua huolelliseen tutkimukseen ja aitoon kohderyhmän maailman tuntemukseen. Syvällinen ymmärrys edellyttää sekä numeerista dataa että kykyä paljastaa piilotarpeita – ja nämä vaativat toisistaan poikkeavia menetelmiä. Väärä lähestymistapa tai liian kapea tiedonkeruu voi johtaa harhaan, jolloin uudistaminen jää pinnalliseksi ja irralleen kohderyhmän todellisista tarpeista. Monipuolinen tutkimus ja rohkea sukellus kohderyhmän ajatteluun varmistavat, että kehitys nojaa todelliseen ymmärrykseen eikä oletuksiin.

Read more
Laita brändimittarit asialle ja tee tulosta perässä
Mar 10, 2025

Laita brändimittarit asialle ja tee tulosta perässä

Brändin mittaaminen on elintärkeää sen kehittämiselle. Arvailuun ja vääränlaiseen dataan perustuvilla päätöksillä resurssit valuvat kankkulan kaivoon. Oikeilla mittareilla sen sijaan saavuttaa syvää asiakasymmärrystä ja aitoa kilpailuetua, joista rakentuu pomminvarmaa bränditekemistä.

Read more
see all