358, Sweet Sixteen!

358, Sweet Sixteen!

Published
March 3, 2025
Words

Jokaisen yrityksen toimintaympäristö on muuttunut radikaalisti viimeisen 16 vuoden aikana. Tänään olemme pisteessä, jossa pysyvä olotila on turbulenssi, ja kisa käydään siinä kuinka hyvän, syvän ja merkityksellisen suhteen yritykset onnistuvat luomaan meihin, eli ihmisiin.

Ihmiskeskeisyydestä on puhuttu pitkään, mutta monen brändin yhteys meihin on silti etäinen. Jos brändi x, y tai z katoaisi, moni ei olisi moksiskaan. Maailmassa, jossa uskollisuus on matalaa ja moni tuntee sitoutumiskammoa, ihmislähtöisyys on avain merkitykselliseen suhteeseen.

358 on aina lähestynyt asiakkaiden brändejä yhtenäisen kokemuksen kautta, jonka keskellä on ihminen. Luovuuden tehtävä on tehdä kokemuksesta erottuva, omanlainen ja vetovoimainen.

AI, automaatio ja markkinointiteknologia ovat parhaimmillaan hyviä työkaluja, mutta eivät vielä vähään aikaan pelasta brändejä ihmissuhdekriisiltä. Jos teknologian antaa viedä, suhteesta tulee pinnallinen, ontto ja monotoninen. Tunne ja elämä jäävät uupumaan. Ei tunnu missään.

Luovuus, ihmistuntemus ja herkät tuntosarvet ovat vielä pitkään asia, joihin kannattaa satsata. Jos brändi ja sen luoma kokemus on rikki, tarvitaan työtapoja, joissa jokainen kosketuspiste suunnitellaan ihmisen ehdoilla ja näkökulmasta.

Kun 358 perustettiin 16 vuotta sitten, halusimme ratkaista kuinka saada ihmiset ja brändit pitämään toisistaan. Tänään sama kysymys on relevantimpi kuin koskaan. Uskomme ratkaisun olevan edelleen luova moniosaajien tiimi, joka katsoo brändiä loppuasiakkaan näkökulmasta läpi kanavien ja kosketuspisteiden.

Epävarmoina aikoina muutama asia on varmaa. Lumi sulaa ja merkityksellisten kohtaamisten arvo kasvaa. 358:ssa vuosi on lähtenyt ennätyksellisen hyvin käyntiin, joka innostaa ja inspiroi. Eteenpäin. Kippis.

more of our thoughts

Brändi, kerro tarina tai katoat.
Sep 16, 2025

Brändi, kerro tarina tai katoat.

Huomio on tiukassa olevaa valuuttaa. Some pursuaa sisältöjä ja markkinoilla on enemmän palveluita ja tuotteita kuin koskaan. Kilpailu on kovaa ja käytännön erot häviävän pieniä. Taskulämpimän massan keskellä voittajia ovat ne, jotka tekevät tarinankerronnasta strategisen voimavaran.

Read more
Olisi ollut helpompaa kirjoittaa tämä tekoälyllä
Aug 27, 2025

Olisi ollut helpompaa kirjoittaa tämä tekoälyllä

Tekoälyn piti tulla viikkaamaan pyykit sekä imuroimaan lattiat, mutta alkoikin kreaamaan. Tekoälysisältöön liittyvä wouh!-kaaminen liittyy lähes aina sen kykyyn korvata ihminen mahdollisimman tehokkaasti. Siitä, miten vaikuttavaa tämä sisältö on, puhutaankin sitten vähemmän. Kun maailma täyttyy keskinkertaisuudesta, wow:sta tulee blääh.

Read more
Sanat eivät riitä – keskity kokemukseen!
Aug 15, 2025

Sanat eivät riitä – keskity kokemukseen!

Asiakaskokemus on yksi yritysten tärkeimmistä kilpailueduista, jonka merkitystä ei voi liikaa korostaa tänä päivänä. Kokemuksella on valtava merkitys sille, millainen mielikuva asiakkaalle todellisuudessa jää yrityksestäsi – sen avulla nimittäin lunastat antamasi arvolupaukset ja viet sanahelinän aitoihin käytännön teoihin. Kokonaisuutena kyseessä on kuitenkin melkoinen himmeli – siksi sen mittaamisessa ja kehittämisessä ei ole oikotietä onneen. Yksi asia on kuitenkin varma: jos mittaat asiakaskokemusta yksittäisillä roiskaisuilla pelkän asiakassuhteen ajalta, olet jo marssinut suin päin suohon.

Read more
see all